A
mai nap fő programja az andalúziai Oktatási minisztérium volt.
Egy hasznos előadást hallgattunk spanyol oktatási rendszerről,
különös tekintettel a nyelvoktatási politikájukra és a
kéttannyelvű oktatásra. A fogadó fél kíváncsi volt a
magyarországi helyzetre is, úgy hogy Zsuzsa, mint POK vezetője,
illetve Klári, mint a Líceum igazgatóhelyettese egy kis
bemutatkozó előadást tartottak.
Néhány
figyelemre méltó dolog, ami az előadásból derült ki: 1) sokkal
rugalmasabb a szabályozási rendszerük. A központi tanterv
csak az alapokat fekteti le, a regionális oktatási hivatalok
(összesen 17 ) saját jellegzetességükre támaszkodva és a saját
igényüket szem előtt tartva hoznak létre saját regionális
tanterveket; 2) mivel meglehetősen új még náluk a kéttannyelvű
képzés (2006), új és hatékony módszerekkel próbálkoznak.
figyelemre méltó a tanárok közötti együttműködés a
kéttannyelvű iskolákban: minden héten egyeztetnek a diákoknak
tanítandó anyagot. Például, az adott héten bizonyos történelmi
(földrajzi, testnevelési stb) anyag megtanítása előtt, az angol
órán a tanár megtanítja ennek a témának a szókincsét, illetve
hozzá illő szerkezeteket. Röviden, a tanár kollégák közötti
együttműködés nélkül elképzelhetetlen a kéttannyelvű
oktatás.
A
nap vidáman ért végét: arab negyed látogatása, kávé, sör,
tapas - ki mit kívánt. Csak túléljük a forró Granadai
éghajlatot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése