2016. július 24., vasárnap

Kitekintés Gibraltáron - Július 22.

Pénteken reggel 8 fővel Euro project-os különbusszal indultunk Gibraltárba. Az utazás csomagolt reggelit és ebédet tartalmazott. Reggel 7 kor indultunk és hozzávetőleg 3 és fél órás utazás után megérkeztünk.

A tanulásról és tájékoztatásról Dagvar, az Europrojectos idegenvezetője és tanára gondoskodott útközben, történelmi és kulturális tényekkel felvilágosítva minket.
Ó,ó,ó, Afrika...
A határon komoly ellenőrzés után jutottunk át, mivel Gibraltár egy brit tengerentúli terület. A város tükrözi az angol jellegzetességeket, emeletes buszok piros telefonfülkék, szinte Angliában érzed magad, leszámítva, hogy itt ragyogó az idő. Voltaképpen egy 425 m magas, 1250 m széles mészkőszirt. Észak és kelet felé meredek sziklák határolják. A szárazfölddel keskeny földnyelv köti össze, amely helyenként még az 1 km szélességet sem éri el. A nyugati oldal laposabb, itt helyezkedik el az angolok hadi és kereskedelmi kikötője. A kis méretekre jellemző, hogy a közúti forgalomnak szintbeli kereszteződése (!) van a repülőtérrel – gépkocsikkal a repülőgépek számára elsőbbséget kell adni. A “leszállópályán” keresztülhaladva a bevásárló utcához értünk, ami tulajdonképpen duty free zóna és kedvezőbb árban lehet vásárolni.

Kereskedelmi és hadihajók sora
 Első utunk a felvonóhoz vezetett (Cable car), amivel a hegycsúcsra törtönk. A teraszos kilátókról lélegzetelállító a kilátás. Afrika partjai is szemmel látható távolságban voltak. Komoly majompopuláció uralja a területet. Az uralom szó talán nem túlzás, hiszen a naívabb túristákat profi módon fosztják ki. Ettől függetlenül rendkívül szórakoztató a jelenlétük.

Voltak kicsi, nagy és mégnagyobb majmok...

Miután kigyönyörködtünk magunkat, visszatértünk a Main streetre egy rövid vásárlásra, majd kiléptünk Gibraltár határán, vissza Spanyolországba. Hazafelé vezető hosszú utunkat még megszakítottuk egy kis strandolással a környező tengerparton. Miguel a sofőrünk végig gondoskodott a remek hangulatról oda-visszaút során. Igazi laza “déli” arc.